20 Mart 2011 Pazar

BURBERRY LONDON


Burberry London
Koku çıkış yılı: 2006
Koku içeriği: menekşe yaprağı,tarçın,siyah üzüm,lavanta,bergamot,biber
Mimoza,deri,porto şarabı,
Tütün,ahşap ve meşe yosunu

Koku oryantal odunsu olarak sınıflandırılmış
Daha önce burberry weekend ve clasic denemiştim bu yorumunu yazacağım kokuyu yaklaşık
2 yıldır ara ara  kullanıyorum bir kere başta şunu söyleyeyim denediğim burberry,lerin en güzel kokanı tam bir aristokrat centilmen kokusu ..
Kokumuzun açılışına gelirsek muhteşem bir baharat ve buruk meyvemsi (özellikle kuru erik) açılışı  ben bu açılışı  biraz Michael kors,a benzettim odunsu ve buruk kors,ta burukluk fazla iken london,da daha meyvemsi ..ama tarz ve algılanan  aynı birde koku burada yorumunu yazdığım ve dönem dönem severek kullandığım zara homme,a da çok benziyor birkaç notayı saymazsak nerdeyse aynı gibi …  kokuda üstte yazan açılış notalarının çok iyi uyum içinde olduğunu görüyorum hiçbir nota birbirinden baskın değil çok iyi dengelenmiş
Hafif tarçın hafif menekşe yaprağı hafif ahşap ve buruk meyvemsi notalar çok güzel kokladıkça koklayasınız geliyor …yaklaşık bir saate yakın koku bu şekilde devam ediyor kokunun baskın ve ana  karakteri odunsu notalar ve hafif baharatla desteklenmiş buruk meyvemsi tonlar özellikle mürdüm eriği ve siyah üzüm.. kokunun içeriğinde erik yok.. sanırım  meyvemsi tonlar bana bu kokuyu algılatıyor…kokunun orta notalarında meyvemsi ve baharat notaları hafifleyip,  mimoza , hafif tatlı şarap ve deri kokusuyla devam ediyor ..kokunun dip notalarında iyice maskülen bir havaya bürünüp benim çok sevdiğim tütün ve ahşap karışımı notalarla son buluyor ..kokuda sentetiklik algılanmıyor son derece iyi karışmış notaların armonisi ve uyumu şeklinde …yalnız koku güzelliği açısından çok güzel olmasına karşın zayıf yanı.. fark edilirlilik ve kalıcılık yaklaşık 2-3 saatte tenden kayboluyor arada hafiften tazelemek gerekiyor..kokunun biraz ten seçen yapısı var benim tenimde buruk meyvemsi kokarken arkadaşımda denettiğimde daha tatlımsı şeklinde oldu demekki ten kimyasıyla farklı reaksiyon gösterebiliyor ayrıca çoğu yorumlarda baharat güçlü denilirken bende baharat yanı çok baskın olmadı  bu kokuyu kışın,da yazında ara ara kullandım yazın tenimde 1 saat bile kalmazken serin havalarda 2-3 saate kadar kaldı..

özetle sakin yapılı,tene yakın duran  hoş kokulu ,doğal ve uyumlu harmanlı, tarzı seven 23 yaş ve üzeri herkesin kullanabileceği, karşı cinsten olumlu tepkiler alan, serin hava kullanımına daha uygun bir koku  tavsiye ederim.

2 yorum:

  1. burberry brit incelemesinide yazarsanız çok sevinirim

    YanıtlaSil
  2. burberry brit,i mağazada denemiştim ve pek hoşuma gitmemişti o yüzden satın alıp düzenli kullanıp yorum yazmam biraz zor.

    YanıtlaSil