17 Mayıs 2011 Salı

MONT BLANC İNDİVİDUEL


 
Mont Blanc İndividuel
Koku çıkış yılı: 2003
Koku içeriği: tarçın,ardıç,kişniş,biberiye,bergamot
Sardunya,portakal çiçeği,menekşe,lavanta,yasemin,ahududu ve çiçeksi akorlar
Paçuli,meşe yosunu,vetiver,siyah çikolata,tonka,kehribar,vanilya ve misk

Kokumuz oryantal fujer  olarak sınıflandırılsada aromatik bir kokuya daha yakın bence..
Mont blanc kokuları Fransız menşeli.. günümüz piyasa kokularından( Boss,Armani vs.).markalarından genel kalite olarak bir gömlek üstün bir marka
Kokunun içeriği, kendi resmi sitesinde yukarda yazıldığı gibi belirtilmiş
Koku benzerlik olarak birazcık joop homme,un çiçeksi sabunsu hali gibi birazda prada amber pour homme,a benziyor evet kokunun açılışına gelirsek
Kokumuz genel karakter olarak tatlı bir koku .. açılıştan koku uçana kadar bu tatlılık devam ediyor ama şekerli değilde nispeten daha sabunsu çiçeksi bir tatlılık bu aşamada rahatsız edici derecede olmasada hafif sentetiklik algılanıyor ama burun büken cinsten değil..
Açılışında,içeriğinde yazan turunç notaları hissedilmiyor daha çok hafif baharat ve tatlı çiçekler eşliğinde  ferah şekilde  açılıyor bu açılış uzunca bir süre devam ediyor ve etrafa kendini hissettiriyor yani kokunun fark edilirliği yüksek …orta notalarda çiçeksi tatlılığa hafiften amber,kehribar kokusuda katılıyor bu aşamada joop homme,u andırıyor dikkat edin benziyor demiyorum sadece andırıyor çünkü tamamen aynısı gibi kokmuyor ayrıca joop gibi maskülenden çok daha yumuşak feminen,e gözkırpan bir yapısıda var.. Dip notalarında ise
 koku kurumaya yüz tuttuğunda daha maskülen havaya bürünüyor… vetiver,paçuli hafif vanilya hafif tonka ve misk ile sonlanıyor içeriğinde yazan turunç notaları,çikolata ve meyvemsi tonlar hiç hissedilmiyor
ben ilk ve orta notaları değilde dip notasını beğendim ama özel bir heyecanda duymadım doğrusu, ama kötü kalitesiz bir kokuda olmadığını düşünüyorum…genel kalitesi ortalamalarda geziniyor  özetle…

bu kokuyu merak edip alacak arkadaşlara kısaca şunu söyleyebilirim ana ve baskın karakter olarak amber+kehribar+çiçeksi tonlar(özellikle menekşe,yasemin,sardunya,lavanta) herdaim kokuda yoğun ve güçlü olarak hissediliyor temiz ve modern bir koku .. bu tarzı seven 30 yaş üstü arkadaşlara ısrarla tavsiye etmesemde hesaplı bulurlarsa deneybilirler diyorum… tatlımsı yapısından dolayı, aşırı sıcaklar dışında, her mevsim kullanılabilir..
kokunun fark edilirliği ve özellikle kalıcılığı ortalama üstü oldu bende kalıcılık hastalarına ayrıca duyurulur

13 yorum:

  1. Selam ;
    Oncelikle kullandigim kokular versace eros ,ea diamonds , black xs .sizce bu konu benim gibi 25 yas orta halli parfum severi tatmin eder mi genel olarak tatli kokular seviyorum ve fark edilmel istiyorum.

    YanıtlaSil
  2. Hakan hocam bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  3. edebilir..denemen lazım... ama kıyaslama yaparsak bu kokuya göre black xs daha ağır basar bana göre..hatta black l'exxes versiyonu tercih edilebilir

    YanıtlaSil
  4. selam hocam bugun magazaya gıttım artık getırmıyoruz dedıler l'exces denedim baş ağrısı yaptı dedım oda gentlemen only gıvenchy onerdı denedim gayet hafıf geldı sonra micheal kors for men denetti tercıhlerinizi bunlar arasında yapın dedı . bende sıze danısmak ıstedım ?

    YanıtlaSil
  5. l'exxes yoğun koyu meyvemsi bir koku fazla fıslatmada boğucu olabilir o yüzden iyi dozajlama yapmak gerekir gentleman only ve michael kors tatlımsı baharatlı tarzda olan kokular yani black xs ile farklı kulvarda ayrıca daha tene yakın duran olgun havası olan kokular..artık tercih sizin kişisel zevkinize kalmış

    YanıtlaSil
  6. Merhaba.Bu koku piyasadan kaldırıldı mı? Hiç bir yerde bulamadım.Yardımcı olursanız sevinirim.

    YanıtlaSil
  7. evet pek bulunabilir bir koku değil yani çoğu parfümeri mağazasında yok ama net,te parfüm satan sitelerde bulabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  8. Merhabalar Acaba bir dahakimont blanc yorumunuzda mont blanc special edition 2012 ve 2013 üde eklermisiniz gerçekten bu iki parfümü çok merek ediyorum imitastonda olsa 2012 yi denemiştim ve çok hoşuma gitmiştir orijinali vr 2013 olanı nasıldır çok merek ediyorum tekin acar vs parfümerilere göz attım ama 2012 yada 2013 e denk gelemedim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mont blanc legend special edition dan bahsediyorsunuz anladığım kadarıyla henüz onu denemedim
      sınırlı üretim olduğundan ülkemizde pek bulunmuyor bir kaç yabancı sitede görmüştüm bende yorumlarına ve şişesinin rengine bakınca orjinal legend,in daha fresh turunçlu versiyonu gibi tahmin edyorum ilerde elime geçerse yorumlarım.

      Sil
  9. bu parfüm givency pi gibi mi ? tatlı parfümleri sevmem pek ama çiçeksi parfüm seviyorum. yani maskulen, fresh , odunsu parfümler daha çok ilgimi çekiyor. denemelimiyim? malesef tester olarak bulamıyoruz hiç bir yerde

    YanıtlaSil
  10. hayır givenchy pi gibi değil daha çok sabunsu,çiçeksi bir tatlılık

    YanıtlaSil
  11. Bunu kullanıp herkesi Creed original santal kullanıyorum diyerek kandırabilirsiniz. Birebir aynısı.

    YanıtlaSil
  12. Bu MONT BLANC İNDİVİDUEL parfümü 18-25 yaş aralığına önerir misiniz?

    YanıtlaSil