11 Ekim 2011 Salı

LİZ CLAİBORNE REALİTİES GRAPHİTE BLUE



 Realities Graphite blue
Koku çıkış yılı: 2007
Koku içeriği : mavi lavanta,safran,mandalina
Selvi,adaçayı,kakule
Tütün,meşe yosunu,sandal ağacı,misk vetiver ve sedir

Kokumuz odunsu floral misk sınıfından bir koku ve bence biraz baharat yoğun kullanılsa oryantal sınıfına da girebilecek, bu hali ile de oryantale göz kırpan bir koku

Kabaca tarif etmem gerekirse koku otsu çiçek tonları katılmış tütün kolonyasına benziyor…
Kokunun açılışında üst notalarda yazan tatlımsı çiçek tonları hissediliyor özellikle lavanta ve birazda hafif mandalina tonları ama yoğun olarak çiçeksi notalar buna derinden kurşuni sedir de destek veriyor yani kokunun açılışı yoğun alkollü lavanta çiçeksi tonlar ve sedir ..tahmin edildiği üzere bu açılışta yoğun sentetiklik barındırıyor 
Fakat koku güzelliği bakımından bu açılış çok hoş.. otsu çiçekler kokuya feminenlik katmamış
Özellikle tütün ve sedirin yoğun kullanılması kokuya maskülen bir hava katmış
Evet kokumuz gayet maskülen tarzda bir koku  uzunca bir süre üstteki notaların harmonisi şeklinde hissedilen koku orta notalara geçtiğinde hafif kakule ve tatlımsı çiçek tonlarının azalması ile devam ediyor bu aşamada tatlımsı baharatlı bir şekilde algılanıyor
Koku kurudukça kokuda her daim kendini hissettiren tütün,misk ve ahşap tonları ile son buluyor
Kokunun genel kalitesi ortalamaya yakın çok özel değişik farklı bir koku değil ama koku güzelliği bakımından, ayrıca harman uyumu ve notaların çok fazla birbirini baskılamadan ara ara kullanıcısına kendini hissettirmesi olumlu bulduğum yanları ben kokuyu daha önce denediğim klasik versiyonun dan (Yeşil şişe) daha çok beğendimi söyleyebilirim ayrıca hesaplı fiyat,a da bulunabiliyor olması bir avantaj …..özetle..

 
Otsu çiçek + tütün,sedir ana ve baskın karakterli modern, maskülen tarzında bir koku
 bu tarz kokuları seven 25-40 yaş arası arkadaşların  serin havalarda kullanmak üzere, kokuyu ısrarla tavsiye etmesemde beğenebileceklerini düşünüyorum
kokunun fark edilirliği ortalama altı ,kalıcılık ortalama civarında oldu bende tene yakın duran kapalı mekana uyacak bir koku.

3 yorum:

  1. bu parfümü türkiyede nereden bulabilirim? yıllar önce bir tanıdığım yurt dışından getirmişti baya beğenmiştim.

    YanıtlaSil
  2. bir de söylemeyi unuttum, bu kokuya yakın hangi parfümü tavsiye edersiniz? çok teşekkürler!

    YanıtlaSil
  3. ben önceden yurt dışından almıştım türkiyede satılıyormu bilemiyorum bu kokuyu benzetebileceğim bir parfüm hatırlamıyorum ama içeriğinde tütün ve amber olan kokular buna yakındır

    YanıtlaSil