21 Şubat 2012 Salı

JUICY COUTURE DİRTY ENGLİSH


Juıcy Couture Dirty English
Koku çıkış yılı : 2008
Koku içeriği : mandalina,mavi servi,bergamot,kimyon,kakule
Abanoz, ud,amber,siyah yosun,misk.amber
Mercan köşk,sedir,vetiver ve deri

Koku odunsu baharatlı olarak sınıflandırılıyor ama oryantal tarz,a da yakın bir koku
Kokunun açılışı yoğun alkollü hafif tatlımsı bergamot,mandalina ve kakule karışımı şeklinde algılanıyor bu aşamada sentetiklik yoğun olarak hissediliyor bu açılışa dipten yoğun acımsı deri ve sentetik ahşap (kurşun kalem gibi) destek veriyor ..aslında açılıştaki harman daha kalteli ve dengeli kullanılsa Gucci I deki ne benzer hoş bir açılış olacakken  basit  kaçmış maalesef.. yani kısaca tatlımsı turunç,sentetik ahşap ve baharat tonları kombinasyonu…
Koku uzunca bir süre bu şekilde pek değişime uğramadan devam ediyor koku benzerlik olarak tommy bahama ya çok benziyor  birazda bana  Gucci I ,in ucuz versiyonu  gibi geldi.. bu sınıftan  çoğu parfüm tarzında ve benzerliğinde ki bu açılış yapay  ucuz baharatlı  kokular gibi hissediliyor (adidas vs..)  öyle ki benim ağzımda ve genzimde, hani ayva ya da hurma yediğinizde ağzınızda boğazınızda burukluk olur ya resmen o tarzda oldu .
Kokunun orta notalarıda aynı kombinasyonun kaybolmayıp biraz hafilemesiyle devam ediyor koku kurudukça dip notada ahşap devam ederken amber, buruk hafif tonda vetiver ve acımtırak kirli deri tonlarında sonlanıyor…özetle..



Sentetik ahşap + baharat,deri karışımı baskın ve ana karakterli  bir koku..
kokunun  genel kalitesi vasatın az üzeri koku güzelliği ise bu tarz kokuları sevenleri hem biraz ucuz kokması hem de kalıcılık ve fark edilirlik değerlerinin iyi olmaması sonucunda pek memnun etmeyecektir… aynı tarzda başlayıp orta ve dip notalara doğru hafifleyerek devam eden  fazla değişime uğramayan uzun süreli kullanımda sıkıcı olabilecek tekdüze bir koku…aslında kokunun dip notalarına doğru kendimi zorlayıp  fena değilmiş demeye çalışsam da sentetikliğin, harmanı fazla ucuz bir havaya sokması dipteki deri notasının ahşap ve diğer notalarla fazla iyi dengelenmeyişi beni soğuttu yinede kokunun buruna en güzel gelen tarafı dip notası ama bu aşama yukarıda saydığım nedenlerden ve kokunun nerdeyse algılanmayacak hale gelmesi olumsuz yanları
Hesaplı denk gelirse bu tarz kokuları sevenler deneyebilirler ama denemeyenlerde çok şey kaybetmiş sayılmazlar.. kısaca pek tavsiye etmiyorum
Kış kullanımına ve 18-30 yaş aralığına uyacak kokunun
Fark edilirlik ortalama altı  kalıcılık ise ortalama civarında oldu bende.

4 yorum:

  1. hakan kardeş Chanel Egoiste Platinum gelicekmi
    senin kendine has yorumunla

    YanıtlaSil
  2. evet aklımda var o koku ..sıradaki parfümler bitince onu da edinmeyi düşünüyorum

    YanıtlaSil
  3. bugün aklımda olan egoiste platinum denedim ilk izlenim olarak,eski tarz limoni buruk yeşil maskülen kokular tadında ilk notalar hayli sentetik sonrasında koku oturunca fena durmuyor genel kalitesi çok iyi olmasa da koku güzelliği olarak, ancak bana göre eh işte idare eder dedirtti öyle aman aman muhteşem bulmadım doğrusu ayrıca aramis tuscany ve chevignon klasik gibi daha iyi alternatifleri varken ben pek şans vermezdim ..tabi bu yorumum mağazada bir kaç fısla yapılmış değerlendirmem düzenli kullanmadan objektif ve net yorum yapmak bence doğru sayılmaz..kısaca şimdilik aklımdan çıkardım bu kokuyu:)

    YanıtlaSil
  4. Nerden temin edebilirim dirty english

    YanıtlaSil