11 Mart 2012 Pazar

CALVIN KLEIN MAN


Calvin Klein Man
Koku çıkış yılı:2007
Koku içeriği : bergamot,menekşe yaprağı,nane,biberiye
Defne yaprağı,küçük Hindistan cevizi,tütsü
Selvi,sandal,guiac ahşap,amber ve misk

Koku odunsu baharatlı olarak sınıflandırılmış..ama baharatlı yoğun kokuları sevenler aldanmasın koku yoğun baharatlı bir kokudan çok aromatik odunsu bir karakter izleyen nispeten tarzına göre yumuşak bir koku  yani, kullanıcısını ve etrafı,fazla fıslatsanız dahi
Boğmayan bunaltmayan genel beğeniye, özellikle karşı cinsten genç kızların hoşlanacağı kendi halinde sakin ferah bir koku..ben kokuyu yaklaşık 12-13 gündür düzenli kullanıyorum
Bir gün fıslattığımda eh fena değil gündelik fısır fısır kullanılacak modern bir genç adam kokusu derken bir başka gün pek,de özel yanı bulunmayan sıradan bir koku diyorum yani açıkçası çok kötü bulmasam da benim hafızamda sıradan basit bir C.K kokusu olarak kalacak özellikle yazacağım nedenlerden dolayı…evet kısa bir önsöz den sonra geçelim kokuya…

 Kokunun açılışı hafif tatlımsı hafif naneli çok az,da bergamot karışımı şeklinde hissediliyor bu açılış bana naneli tatlı ciklet,leri anımsattı hani çiğnediğinizde ağzınızda ve genzinizde bu tarz bir tat bırakır işte açılışı,da aynen böyle sakız tadında yani biraz basit bir açılış fakat bu açılış neyse ki kısa sürede kaybolup (yaklaşık 5-6 dakika) yerini maskülen çiçeksi tatlılık eşliğinde hafif biber tonlarına bırakıyor bu aşamada koku biraz daha hoş hale geliyor ama ben bileğimi,kolumu her kokladığımda bu ciklet tarzı kokuyu hep hafif,te olsa hissettim ve bu pek hoşuma gitmedi sanki  oturacak güzelleşecek harmanı karizmatik bir hale dönüşecekken baştaki yoğunluğundan sıyrılsa da  derinden hissedilen bu ciklet kokusu kokuyu basitleştirmiş gibi geldi bana..kısaca ilk ve orta notaları da beni pek açmadı işte budur diyeceğim bir havaya bürünmedi ..koku kurudukça dip notalara doğru biraz daha tarzına uygun şekilde ve biraz daha güzelleşerek hafif tatlımsı baharat,tütsü,çok az Hindistan cevizi ve menekşe algılanıyor orta notalardan itibaren diplere doğru bu yazdığım notalara  derinden hafif ahşap tonları zayıf,ta algılansa destek veriyor kokumuz kurudukça sonlara doğru benim bir kokuda en sevdiğim aşama olan hafif tatlımsı, baharat ve ahşap buruk aromatik tonlarda özellikle yumuşak misk,tütsü ve hafif tonlarda kullanılmış, dengeli amber ile sonlanıyor zaten kokunun genel olarak bakıldığında en güzel kokan yanı,da bu uçmaya kaybolmaya başlayan son aşaması özetle..



Ahşap,baharat tonları + maskülen çiçeksi tonlar ve tütsü ,çok baskın olmasa da ana karakterli etrafı ve kullanıcısını baymayan modern yumuşak etliye sütlüye dokunmayan kendi halinde sakin ve çok özel bulmadığım sıradan bir C.K parfümü kokunun genel kalitesi ortalama sayılabilecek düzeyde kokunun açılışındaki hafif sentetikliği saymazsak rahatsız edici bir yapaylık sezilmiyor bana göre harman biraz daha zenginleştirilip koku biraz daha yoğun olsa daha iyi olabilecekken bu haliyle zayıf ve yetersiz kalmış gibi ..kullanıcısına kalite hissiyatı vermeyen şişesi bitince tekrar alacağım bir parfüm olmayan ,sönük tene yakın duran ve fark edilirlilik, kalıcılık değerleri düşük olan bu kokuyu,ülkemizde satılan yüksek fiyatını da göz önünde bulundurunca pek tavsiye edemiyorum..eğer yukarda açıkladığım şekilde bu tarz kokuları  seven özellikle 17-27 yaş aralığındaki genç arkadaşlar hesaplı denk gelirse aşırı sıcaklar ve karlı soğuk günler dışında her dönem özellikle ilkbahar ve sonbahar da  gündelik fısır fısır kullanılacak bu kokuya denemeden almamak üzere bir şans verebilirler  ama denemeyenlerde çok şey kaybetmiş sayılmazlar.
Kokunun fark edilirliği ve kalıcılığı ortalama altı oldu bende ayrıca kıyafette, ten,den daha iyi performans gösterdiğini söyleyeyim.

2 yorum:

  1. Parfüm düşkünü12 Mart 2012 22:17

    Bu parfümle ilgili bi sıkıntım var ben 100 ml aldım dauglas mağazasından yalnız püskürtme yeri su tabancası gibi çıkıyo yani pıs etmiyo sence bu parfüm sahtemidir.Sizin kulandınız deneme boyumu??

    YanıtlaSil
  2. benimde kullandığım 100 lük boyu zaten resminide üstte sağda koymuştum...hayır benim fıskiyesi sizin bahsettiğiniz gibi değil mağazadan aldığınız için sahte olması çok zayıf bir ihtimal ama fıskıye bölümünden kaynaklanan bir sorun olabilir mağazaya götürme imkanınız varsa değiştirin bence.

    YanıtlaSil