16 Eylül 2013 Pazartesi

AZZARO AQUA CEDRE BLANC



Azzaro Aqua Cedre Blanc
Koku çıkış yılı: 2013
Koku içeriği: greyfurt,beyaz çay
Sedir,baharat notaları

Kokumuz odunsu baharatlı olarak sınıflandırılan azzaro nun yeni, modern ,sedir temalı parfümü
Kokunun açılışında çoğu aqua di gio benzeri kokular gibi sulu acımtrak, yoğun alkollü,  greyfurt kokusu algılanıyor yaklaşık beş dakika sonra kaybolup yerine   kokuya baştan sona hakim olan hafif baharat hafif çay ve derinden sedir  eşlik  ediyor içeriğinde belirtilmese de ben biraz da hafif kavun kokusu hissettim ama bu kısa sürüyor

 orta notalara doğru kokuda hissedilir biçimde sentetiklik algılanıyor.. 
bu aşamada hissedilen hafif tatlımsı baharat,ahşap ve damla sakızı karışımı bir koku  ve uzunca bir süre yazdığım notalar eşliğinde  hafifleyerek ilerleyen koku kurudukça dip notalara doğru kokuda hakim karakter olan  hafif tatlımsı sedir hafifleyen baharat tonları  ve birazda içeriğinde belirtilmemiş olmasına rağmen çok hafif  amber ile sonlanıyor ve bu şekilde tenden uçana kadar devam ediyor
Genel olarak bakıldığında modern gündelik kullanıma uygun koku güzelliği bakımından sedir temalı kendi tarzındaki kokulara nazaran fena olmayan, ancak çok zengin içerikli olmayan  tekdüze ilerleyen sıradan  basit  bir koku ayrıca sentetikliğin fazlasıyla hissedilir olması koku kalitesini düşürüp rahatsızlık veriyor.





özetle…
Sedir+baharat ana ve baskın karakterli, modern ama sıradan bir tema parfümü … aşırı sıcaklar dışında her dönem gündelik kullanıma uygun olan kokuyu ısrarla tavsiye etmesem de  sedir,baharat temalı parfümleri  seven 16-28 yaş arasındaki arkadaşlar hesaplı fiyata bulunabiliyor olmasını da göz önünde bulundurarak  bir göz atabilirler onun dışında beklentisini yüksek tutanları tatmin etmeyebilir.

Kokunun fark edilirliği ortalama üstü kalıcılık ortalama civarı oldu bende.

28 Temmuz 2013 Pazar

GUERLAİN HOMME L'EAU BOİSEE




Guerlain L’Homme L’Eau Boisee
Koku çıkış yılı: 2012
Koku içeriği: limon,çim,nane
Vetiver,sardunya,rom
Ahşap,misk

Kokumuz odunsu şipre olarak sınıflandırılmış modern aromatik bir koku içeriği sade görünmesine rağmen uyumlu ve tarzına göre tatmin edici .. kokumuza gelirsek açılışında..
Greyfurt,limon karışımı notalarla başlangıç yapıyor bu turunç tonları boğucu ve yoğun değilde daha yumuşak hafifte alkollü  kullanılmış  ayrıca yapaylık hissedilmiyor.. benzerlik olarak bu açılışı ben biraz Davidof adventure eau fresh ve Gucci homme sport,a benzettim ufak farklar olsa da benzer bir açılış ancak onlardan daha fazla kalite hissiyatı verdiği gerçek..ayrıca içeriğinde kullanılan kokuda her daim baskın olan aromatik vetiver tonları açılışa destek verince harika olmuş..içeriğinde üst notalarda belirtilen çim ve nane çok baskın değil  daha çok yeşil otsu tonlar algılanıyor yani açılışında yumuşak buruk greyfurt limon karışımı ve derinden destek veren aromatik otsu tonlar ..koku açılışında belirttiğim şekilde uzunca bir süre devam ediyor ..orta notalarda da koku çok fazla değişim göstermeden azalsa da  her daim hissedilen buruk turunç , hafif rom ve sardunya   tonları şeklinde ilerliyor






Koku kurudukça dip notalarda  tatlılaşmadan fakat açılışındaki ekşimsi tonlar biraz azalıp parfümde başrolde olan her aşamada kendini hissettiren vetiver ,yoğun ahşap ve otsu  aromatik notalarla son buluyor.
Ben kokuyu  sade içerikli  olmasına rağmen birbiriyle uyumlu harmanı kullanıcısına verdiği kalite hissiyatı ve nispeten sentetiklik algılanmamasından dolayı çok beğendim içeriğinde kullanılan vetiver notası  Hindistan,ın dağlık bölgesinde yetişen özel bir türmüş  ahşap ile karışınca çok hoş bir karışım olmuş koku içeriğinde baharat yok fakat otsu notalar ahşap ve vetiver karışınca sanki burnunuza hafif zencefil de eklenmiş hissiyatı uyandırıyor ….özetle..




Ekşimsi turunç+ vetiver,ahşap ana ve baskın karakterli, yumuşak, sade ama uyumlu ve doğal harmanı,  kullanıcısına verdiği tatmin edici kalite hissiyatı ve genel beğeniye uyabilecek yapısı  nedeni ile, birazda olgun bir havası olan bu parfümü  çok soğuk kış günleri dışında her dönem özellikle ilkbahar ve sonbaharda kullanmak üzere 25 yaş üzeri bu tarz kokuları seven arkadaşlara şiddetle tavsiye ederim.

Kokunun fark edilirliği ortalama üstü kalıcılık ortalama civarı oldu bende.

25 Haziran 2013 Salı

ULRİC DE VARENS ACTİON






Ulric De Varens Action
Koku çıkış yılı: 2009
Koku içeriği: bergamot,bitter portakal pembe biber
Yasemin,paçuli,sedir
Vetiver,tik ağacı,sedir

Kokumuz odunsu baharatlı olarak sınıflandırılmış udv formen serisinin deneyip burada yorum yazdığım kokularının içinde en beğendiğim olanı çoğu yorumcunun da benzettiği gibi tere de hermes,i andıran kokusuyla  hermes kadar kaliteli olmasa da terre de hermes,ini gündelik  kullanmaya kıyamayan parfümseverlerin gün içinde birkaç kez tazelemek sorun olmazsa fısır fısır kullanabilecekleri  biraz ucuz ve sanki sulandırılmış ,hafifletilmiş versiyonu gibi …detaylara gelirsek..

Açılışında fazla yoğun ve rahatsız edici olmadan tatlımsı turunç (bergamot.tatlı portakal) notaları algılanıyor hafif biber ve derinlerden çiçeksi (yasemin) tonlarıda destek veriyor kısa süren bu açılışın ardından pek fazla değişim göstermeden turunç , biber ve ahşap notalarının da destek vermesiyle koku kaybolana kadar değişim göstermeden devam ediyor en dip notalarda çok azalan turunç vetiver ahşap karışımı tonlarla son buluyor  ..özetle..





Turunç + biber,ahşap ana ve baskın karakterli baştan sona aynı kokan değişken karakterli olmayan tekdüze bir koku ..ancak  sentetikliğin fazla hissedilmediği rahatsızlık vermeyen  koku güzelliği bakımından fena olmayan genel beğeniye uyacak bir parfüm.. benim denediğim diğer udv kokularının içinde en beğendiğim olan  ve karşı cinsten olumlu tepkiler alan kokuyu ,ısrarla olmasada terre de hermes in kokusunu beğenen arkadaşlar hesaplı fiyatını da göz önünde bulundurarak ılık havalarda kullanmak üzere  deneyebilirler .

Kokunun fark edilirliği ve kalıcılığı ortalamanın az altı.

20 Mayıs 2013 Pazartesi

ULRİC DE VARENS EXTREME




Ulric De Varens Extreme
Koku çıkış yılı : 2008
Koku içeriği : lavanta,tarhun,portakal çiçeği
Tonka,süsen,pelin,adaçayı,vanilya,tarçın
Benzoin ve misk
Kokumuz oryantal fujer olarak sınıflandırılmış bazı kaynaklarda oryantal baharatlı olarak yorumlansa da kokuda  tarçın,ı saymazsak baharat notaları yok veya hissedilmiyor

Parfümümüz Türkiye ye yeni geliyor olan  dünyada bir çok ülkede satışı ve mağazası olan Fransa merkezli UDV parfums firmasının bugüne kadar çıkarmış olduğu 8 erkek kokusundan biri olan extreme versiyonu ..
En başta şunu söyleyeyim koku Jpg le male ile joop karışımı gibi kokuyor daha çok le male benzerliğinde..   kokunun açılışında yoğun alkollü tatlı çiçek tonları hissediliyor kısa süren bu açılışın ardından yoğun lavanta ve vanilya egemenliğinde uzun süre devam ediyor bir süre sonra bu notalara çok hafif tonka ve yoğun süsen katılıyor ve nerdeyse koku uçana kadar fazla değim göstermeden aynı tonda ilerleyip en dip aşamasında benzoin in de destek vermesiyle  sonlanıyor..kokumuz tema parfümü çizgisinde baştan sona aynı kokan tarz parfümlerden sentetiklik rahatsız etmesede açılışında hissediliyor bir parfümde kalite ve beklentisi yüksek olanları memnun edecek bir koku değil  basit ve benzeri çok olan sıradan bir koku..özetle

Vanilya+lavanta ana ve baskın karakterli ,bazı detayları saymazsak Le Male benzeri  olan sıradan, baştan sona aynı kokan tekdüze ilerleyen bir parfüm  firma sahibinin kızı olan bayan jade ile yaptığımız sohbetde türkiyede rakibimiz Adidas parfümleri demişti bende katılıyorum adidas,ın kokularından bir gömlek daha  iyi olan bu markanın,  parfüme çok para vermem diyen  ve  le male tarzı kokuları seven gündelik kullanıcılar fiyat + kalite  karşılaştırıldığında iyi sayılabilecek kokuya (yaklaşık 100 ml. 34 tl.civarı ) bir göz atabilirler.
Kokunun fark edilirliği ve kalıcılığı ortalama altı  oldu bende.

ULRİC DE VARENS PARFÜMLERİ TÜRKİYEDE

UDV firmasının Türkiye ayağı kurucusu ve ortağı, aynı zamanda firma sahibinin kızı bayan Jade De Varens,ın daveti üzerine Nisan ayının ilk haftası, Galata kulesinin yanında bulunan showroom larına gittim keyifli geçen bir sohbet ortamında ürünlerinin bazılarını deneme fırsatı buldum.. Aşağıda firmanın kısa bir tanıtım yazısı ve Türkiye,ye geliş öyküsü yer alıyor


1981’den beri, Ulric de Varens, kadınlara ve erkeklere özel bir parfüm dünyası yaratıyor. Bu yüksek kaliteli parfümler, ulaşılabilir fiyatları sayesinde müsterilerine selektif bir dünyanın kapısını açıyor.Ürünlerimiz, dünya çapında 90 ülkede, özellikle Fransa ve Almanya gibi ülkelerde başarıyla satışa sunuluyor.Bütün koku aileleri (çiçek oryantal, tazelik, meyve, odunsu vb.) değişik temalar altında, (örneğin aşk,seyahat, doğa, fantazi vb.) orjinal kreasyonlarımızda yer almaktadır. Bu sayede, her bir kişi, o an içinde bulunduğu duyguyu yansıtan kokuyu kolayca bulabilmektedir. Örneğin hafif kokuları bahar dönemlerinde,kuvvetli ve yoğun kokuları bir partiye giderken kullanabilirsiniz.Şirketimiz, ünlü parfümcü ve tasarımcılarla çalışmakta. Bunun sonucunda da sizlere en yüksek kalitede ürünler sunuyoruz.
Kokularımızın çoğu, 20 yıldan beri Jean-Claude Ellena tarafından hazırlanmaktadır. Kendisi Yves SaintLaurent ve Cartier gibi dünya çapında tanınmış markalara başarılı ürünler hazırlamıştır.Bugün, Jean-Claude Ellena, sadece Hermès için çalışıyor ve onlar için Terre, Voyage ve birçok parfümü yarattı. Hermès ile çalışmadan hemen önce ise Cool Water, Kouros, Féminité du Bois ve Dolcé Vita’nın yaratıcısı Pierre Bourdon ile çalışmaktaydı


Yıllar içinde Ulric de Varens Fransa’nın parfüm sektörünün önde gelen üreticisi
olmuștur. (NIELSEN: ocak 2007) Bunun yanı sıra, Avrupa'nın en önemli ve rekabetçi
pazarları Fransa ve Almanya’da bașarılı sonuçlar elde etmiștir.
Son yıllarda bir çok ödüle aday ve lâyık görülen bir Şirket :
- 1997 en iyi yaratım için Oscar ödülü : Rue Pergolèse
- 1998/1999 : yaratım ve tasarım kategorilerinde Oscar ödülüne aday : LACTESSENS ve UDV Pour Elle         
- 2001 : En iyi tasarım ve en iyi koku  için 2 Oscar ödülü : Recto Verso dizisi.                            
- 2003 :en iyi koku için Oscar ödülü : Varens Duo
- 2006 Fransa'da 10 en yenilikçi şirketleri arasında en iyi geliştirme ve yaratıcılık için « 2006 yılının en Yaratıcı Cesaret » ödülüne aday
Lüks sektörünün önde gelen markaları ile aynı koku tasarımcılarıyla çalıșan bir șirket
Tasarımcımız: 25 yıldır Thierry de Baschmakoff (Aesthète agency) ile çalışmaktayız. Kendisi Paris’in en iyi
tasarımcısı olmakla beraber, yakın zamanda Dior, Bulgari, Chaumet, Galliano, Sonia Rykiel, Guerlin,
Lacoste gibi ünlü markalarla birlikte çalıştı.

Markamız, 50 “Beauty” profesyoneli tarafından Yaratıcılık, En iyi koku, En iyi ambalaj, En iyi tasarım
dalında 5 Oscar’a layık görüldü (Oscars Cosmetique Magazine)

Güzellik sektöründe hızla zirveye oturan markamız; Eau Jeune, Celine Dion, Pierre Cardin, Adidas ve
diğerlerini geride bırakarak “Best Seller” kategorisine yükseldi. (Ac Nielsen Statistics)

Ulric de Varens “Prize of Creative Boldness” ödülüne aday gösterildi ve Fransa’nın en yaratıcı 10 şirketi
arasından sıyrılarak bu ödülü Fransa Cumhurbaşkanı onurunda aldı.

Diğer « büyük isimlerin » aksine, Ulric de Varens, reklam giderlerine yapılacak aşırı harcamadan kaçınarak,
müşterilerine daha uygun fiyata en yüksek kalitede ürün sunmayı tercih etti.
30 yıldan beri, Ulric de Varens kadın ve erkek için ilk “Made In France” menşeili, geniş yelpazeli ve kaliteli
ürün sunan, yenilikçi ambalajları ve cep yormayan fiyatlarıyla tanınan bir marka oldu.

Tek arzum, parfümlerimi kullanırken en az benim onları yaratma sürecimde aldığım zevki almanız…”
Ulric de Varens – Başkan

                       

   PARİSLİ PARFÜM MARKASI ULRIC DE VARENS’IN TÜRKİYE’YE GELİŞİ

 Türkiye’de, çok bariz gibi duruyor; ancak bunun için kreatörünün kızı,Türkiye aşığı Jade de Varens’ın, nişanlısı ve markanın Türkiye direktörü Charles Prunel ile birlikte bu güzel maceraya atılmasını beklemek gerekti.                                  
 Ulric de Varens Türkiye şubesi 2013 Ocak ayında doğdu. Birkaç ay sonra parfümler Watsons, Gratis ve Evkur’da yerlerini aldı. UDV markası, kokulara, özellikle fransız kokularına oldukça düşkün olan türk toplumuyla birlikte olmalıydı
 UDV parfümleri, pazarında en cazip fiyatları sunuyor. Tüketiciler de markanın “Fransızların konusunda en gelişmiş maharetini, uygun fiyata sunmak” felsefesini anlamış olacak ki, UDV dünyada büyük başarı elde etti
 Aslında, yegane ve demode olmayan parfümlerin doğuşunda, en büyük koku kreatörleri çalıştı